Veel gestelde vragen

  1. Welke lak wordt gebruikt?

    Wij maken gebruik van gerenommeerde lakmerken. Al deze lakken zijn watergedragen (beter voor het milieu). Er zijn geen kwaliteitsverschillen tussen   deze lakken. Ze zijn allemaal goed. De voorkeur voor een bepaalde lak berust op een persoonlijke keus van de schadehersteller.

  2. Worden er nieuwe of gebruikte onderdelen toegepast bij een reparatie?

    Afhankelijk van de polisvoorwaarden, kunt u als klant kiezen. Wat vaststaat is dat nieuwe onderdelen betrokken worden uit het officiële dealernetwerk, gebruikte onderdelen betrokken worden uit het netwerk van gecertificeerde demontagebedrijven, dat de onderdelen merkorigineel zijn en dat hun herkomst herleidbaar is.

  3. Wat is nou het verschil tussen een garage en een werkplaats voor schadeherstel?

    Er zijn allerlei verschillen. Een portier uitdeuken is iets heel anders dan het vervangen van een koppelingsplaat. Het spuiten van een motorkap heeft niks te maken met het onderhoud aan een airco. De werkplaats van een schadehersteller ziet er heel anders uit dan een garage.Een garage verzorgt het technisch onderhoud van de auto en het schadeherstelbedrijf herstelt de carrosserie.

  4. Heeft elke dealer dan niet zijn eigen werkplaats?

    Nee, zeker niet. Een dealer die geen eigen schadeherstelwerkplaats heeft, brengt uw schadeauto naar een schadeherstelbedrijf.

  5. En een dealer die wel een eigen werkplaats heeft?

    Deze dealers repareren uw autoschade wel.